De kop is eraf - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Oane Vries - WaarBenJij.nu De kop is eraf - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Oane Vries - WaarBenJij.nu

De kop is eraf

Door: Oane de Vries

Blijf op de hoogte en volg Oane

08 Februari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Zo dan, de eerste paar dagen van mijn reis zijn al achter de rug. Vermoeiende maar geweldige dagen!
De heenreis ging gelukkig erg voorspoedig. Heel erg toevallig had een bekende van mij dezelfde vlucht als ons. Carl, het was leuk je gezien te hebben en het ga je goed in India!
Uiteindelijk kwamen wij 20 uur later, rond een uur of 6 's avonds, aan in Bangkok. Meteen een taxi gepakt richting ons hotel en heerlijk gedoucht! We waren verrassend fit en nogal hongerig dus besloten we nog even een stukje te gaan wandelen. Al snel liepen we tegen allerlei kraampjes en terrasjes aan, hier hebben we wat gegeten en een biertje genuttigd.
De volgende ochtend gingen we met de trein richting het noorden naar het stadje Ayutthaya, zo'n 1,5 uur rijden. Tijdens deze rit liet Bangkok zich van een hele andere kant zien: Langs het spoor wonen duizenden mensen onder erbarmelijke omstandigheden, erg triest om te zien!
Ayutthaya is een mooi stadje wat omringd is door water en je het centrum dus alleen kan bereiken per boot. Hier hebben wij onder andere duizenden jaren oude tempel ruïnes bekeken, prachtig!
Die avond gingen wij per slaaptrein richting Chiang Mai, volgens mij na Bangkok de grootste stad van Thailand. Dit is een rit van zo’n 12 uren richting het noorden. Hier hebben wij een Noors stel ontmoet waarmee we nu nog steeds optrekken.
Chiang Mai is echt een PRACHTIGE stad! Geen moment spijt gehad dat wij zo snel uit het drukke en chaotische Bangkok zijn vertrokken. Alles is hier veel mooier en vooral relaxter. De mensen hier zijn ook ontzettend vriendelijk.
Morgen gaan we een fiets huren en dan rijden we naar het nationale park hier in de buurt. Er moet daar een erg mooie waterval zijn en je kunt er heerlijk wandelen.
Tot zo ver mijn update over mijn eerste dagen hier in Thailand: DE KOP IS ERAF!

• 08 Februari 2014 - 10:40

Akkelina:

Vind ik leuk !!

• 08 Februari 2014 - 10:42

Nivard:

Super man, klinkt nu al als een geslaagde reis :p. Maar toch de fiets niet kunnen laten staan.

• 08 Februari 2014 - 10:43

Oane De Vries:

Ik ben en blijf een echte Nederlander het Nivard haha. Fietsen to the bone!

• 08 Februari 2014 - 10:49

Doutie:

leuk om wot fan dij te hjerren,en dost it sa nei it t,sin hast,geniet der fan...gr fan us trijen

• 08 Februari 2014 - 10:56

Gerrit:

Gaaf man!!!! Veel plezier

• 08 Februari 2014 - 12:08

Doetie:

Heyy oane!! Ik wist niet dat je in Thailand was! Wij zijn gister naar het reisbureau geweest en gaan waarschijnlijk ook naar Thailand! :) hou ons op de hoogte!! Groetjes Doetie

• 08 Februari 2014 - 12:30

Feara:

Hey Oane, even een berichtje van af de Finnen út Feanwâlden. Super dat je goed bent aangekomen. Fijn om je te kunnen volgen, en te genieten van al je ervaringen die je daar op doet.Heel veel plezier toegewenst. Liefs Feara en fam.

• 08 Februari 2014 - 14:07

Alie :

Hoi Oane, echt fantastisch! Zo ver weg en toch nog contact met elkaar kunnen hebben! Leuk om van je te horen dat het goed gaat. Kijk uit naar het volgende bericht! Groetsjes ut Moarre

• 08 Februari 2014 - 15:42

Marisca:

wat kan de wereld dan klein zijn, als je op zo'n reis een bekende tegenkomt!
    gelukkig hebben jullie een goede reis gehad.
    veel fiets- en wandelpleizier toegewenst!

• 08 Februari 2014 - 18:42

Sieta:

Super om op deze manier jouw avonturen te kunnen volgen! Geniet ervan. Groetjes

• 08 Februari 2014 - 21:25

Reitske:

Hoi oane , even een berichtsje ut nwolde .
    Wat mooi dat wij dei sa folgje kinne geweldig wat een mooi avontuur foar dij .geniet der fan en ik wachtsje op dien volgende bericht gr t reitske

• 10 Februari 2014 - 20:23

Tante Nynke:

Hoi Oane,
    Do hast it wol nei de sin begryp ik
    DER BINNE MINSKEN DY PRATE OER SAN REIS
    EN MINSKEN DY DREAME FAN SAN REIS,