Pai: 'Picture perfect' hippiedorpje - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Oane Vries - WaarBenJij.nu Pai: 'Picture perfect' hippiedorpje - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Oane Vries - WaarBenJij.nu

Pai: 'Picture perfect' hippiedorpje

Door: Oane de Vries

Blijf op de hoogte en volg Oane

16 Februari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Na een aantal dagen in Chiang Mai te zijn geweest, hadden wij beide het gevoel dat het goed was zo en gingen we maar eens bedenken waar we nu heen zouden gaan. Al snel was de keuze gemaakt: Pai. Iedereen die we tegenkwamen was laaiend enthousiast over Pai dus we besloten dinsdag middag met een minivan naar Pai te reizen. De rit erheen was mooi en niet te lang, zo'n 3 à 4 uren. Dwars door de bergen met prachtige uitzichten. De chauffeurs hier rijden echt als maniakken haha, ongelofelijk. But we survived!

Eenmaal aangekomen in Pai was de temperatuur het eerste wat ons opviel. Er was ons verteld dat het 's nachts erg koud kon worden, gemiddeld zo'n 10 graden. Maar toen wij rond een uur of half 8 aankwamen was het nog heerlijk warm! En toch al anderhalf uur donker ongeveer. Gelukkig bleek dus dat het pas na 12 uur frisser begon te worden. De chauffeur zette ons midden in het dorpje af en we moesten nog een slaapplek zoeken, dus gingen we maar meteen aan de wandel. Uiteindelijk vonden we net buiten het dorpje een guesthouse met mooie houten bungalows en daar hebben we de eerste nacht gespendeerd. 's Nachts kon je inderdaad goed merken dat het koud was, brrr!

De volgende ochtend was het echt perfect wakker worden op de veranda van de bungalow. Overal waar je keek zag je bergen en het was alweer lekker warm geworden. En wat een rust! Chiang Mai was al stukken relaxter dan Bangkok, maar nog steeds behoorlijk chaotisch verkeer de hele dag door. Pai is echt meer een dorp. Het dorp zelf bestaat maar uit een paar straten, maar omdat het dorpje al jaren erg in trek is bij toeristen voelt het veel groter aan. De sfeer in The Walking Street, zeg maar de hoofdstraat met alle eetkraampjes, barren, restaurants en winkeltjes, is super relaxt. Overal om je heen zie je sfeervol ingerichte plekjes om te eten en drinken. Het oogt een beetje alternatief/hippie-achtig.

Diezelfde ochtend gingen we op zoek naar een andere guesthouse, omdat deze toch wel een beetje te duur was en het ons niet echt een sociale plek leek. Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij Spicy Pai Backpackers, 10 minuten lopen buiten het dorp. Wat een geweldige plek! Wij hebben hier een vier persoons bungalow die we delen met onze Noorse vrienden Sarah en Marius. Supertoffe mensen! Die dag hebben we eigenlijk vrij weinig gedaan. ’s Avonds hield de guesthouse een feest. 200 baht inleg (zo’n 5 euro) all you can eat and drink. Wat een geweldig avond haha! Een hele boel leuke mensen ontmoet en na het feest zijn wij nog wezen stappen in een klein barretje, helemaal gemaakt van bamboe. In die bar vroeg ik een Thaise barvrouw (tenminste dat nam ik aan) of ze ook sigaretten hadden, waarop ze het volgende zij: “No cigarets, but I can suck you for freeee!”. Na een paar seconden van verbijstering heb ik dat maar afgewezen en weer bij de groep komen zitten haha. Het stapen was van korte duur want een kerel waar Mariëtte gewoon onschuldig mee stond te dansen had blijkbaar een vriendin want een vriendin van die kerel werd me toch een partij woest! Binnen een paar minuten werd er door allerlei mensen binnen die groep geschreeuwd en gedaan dus zijn wij maar weggegaan haha.

Eigenlijk hebben wij de afgelopen dagen relatief weinig dingen gedaan. Pai is gewoon zo heerlijk relaxt en mooi dat de dagen er omvliegen!
Donderdag kwamen er 4 nieuwe mensen in de bungalow naast ons waar wij eigenlijk meteen een klik mee hadden en nu nog steeds een groep mee vormen. Stuk voor stuk supertoffe mensen! Drie Nederlanders en een uit Estland.

Wel zijn Mariëtte en ik gisteren wezen hiken. Er is hier een walking trail door de bergen naar een waterval. Het bordje geeft 7km aan, maar wij deden er zo’n 3,5 uur over en liepen redelijk snel waar het vlak was en wij niet hoefden te klimmen en te klauteren. Wat een geweldige ervaring! Je hebt echt het gevoel midden in de jungle te zitten. Hier heb ik geweldige foto’s gemaakt die ik een dezer dagen op Facebook ga zetten.

Ook hebben wij gisteren scooters gehuurd en vandaag zijn we lekker wezen toeren naar een waterval door het prachtige Thailand.

Ik ben vast veel vergeten te melden, ik zal proberen iets vaker een blogje te schrijven. Ook voor mijn eigen herinneringen. Nu zijn we lekker aan het chillen en zal vanavond een streampje opzoeken voor Ajax – Heerenveen. :)

Cheers!

• 16 Februari 2014 - 15:08

Doutie:

do fermakkest dij goed sa te leasen,leuk om wer wot te hjerren...gr

• 16 Februari 2014 - 15:11

Johannes:

Haha nice stikje oane!

• 16 Februari 2014 - 16:42

Marieke:

Jaaaa schrijf vaker een blog! Mooi om te lezen :)

• 16 Februari 2014 - 17:09

Jos Plantinga:

haha leuk om te horen dat het je daar goed af gaat. just have fun en enjoy you're stay!!!

• 16 Februari 2014 - 17:10

Nynke:

Hoi Oane,wie al hiel nijsgierig wer jimme no wiene.
    Wat leuk om minsken út oare lânen te treffen dy mei
    it selde doel as dy ûnderweis binne.
    Lit mar gou wer wat fan dy heare,
    groetnis tante nynke.

• 16 Februari 2014 - 23:53

Andrea :

Super Oane! Mooi om te lézen dat jim it sa nei't sin hawwe sin..wat in ervaring mat dit wéze! machtig!
    Geniet derfan, en idd sulke leuke blogjes skrieuwen blieuwe hjer!
    Enjoyyyyyyyyy !!!!

• 17 Februari 2014 - 09:09

Marcel Brandsma:

Haha, geweldig! Sucky Sucky 5 dollah!