Awesome Koh Chang - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Oane Vries - WaarBenJij.nu Awesome Koh Chang - Reisverslag uit Ko Chang Tai, Thailand van Oane Vries - WaarBenJij.nu

Awesome Koh Chang

Door: Oane de Vries

Blijf op de hoogte en volg Oane

24 Februari 2014 | Thailand, Ko Chang Tai

Het is nog maar net geleden dat ik mijn laatste blog hier heb geplaatst, maar aangezien ik alweer het een en ander heb beleefd en ik anders de helft misschien vergeet heb ik besloten weer even een kort blogje te schrijven.

Ik zit op dit moment op het eiland Koh Chang. Dit eiland ligt aan de oostkust, dichtbij Cambodja. Eigenlijk meteen na het schrijven van mijn vorige blog heb ik besloten hier heen te gaan. Dit komt grotendeels door het Noorse stelletje die wij hebben ontmoet en een paar weken mee hebben gereisd.
Na gezellig een drankje te hebben gedaan zaterdagavond op Kao San Road in Bangkok met een Zwitsers meisje die ik in de bus heb ontmoet, werd ik de volgende ochtend om 8 uur precies opgepikt richting de bus en naar Koh Chang. Dit is een rit van ongeveer 6 uren, gevolgd door een uurtje op de boot richting het eiland. In de bus zat ik naast een Engelse man met wie ik leuke gesprekken heb gehad. Wat mij vooral bij is gebleven is dat hij bij een van de aanslagen in Bangkok was en iemand neergeschoten zag worden. Erg zwaar… Gelukkig heb ik hier niks van meegekregen tijdens mijn verblijf in Bangkok.

Op de boot richting het eiland raakte ik aan de praat met 2 Duitsers; vader en zoon. Van het een kwam het ander en ik trek nu zo’n beetje met hun op hier. Erg leuke mensen! Zij kennen dit eiland vrij goed wat erg handig is voor mij haha. Zij zijn bevriend met local hier die tattoo shops heeft op dit eiland, King Tattoo genaamd. Hier zijn wij gisteravond langs geweest en toen was het ineens half 4 ’s nachts haha. Geweldig avond gehad! Wij stopten bij de tattoo shop waar hij en zijn vriendin buiten zaten met een drankje erbij. Wat een geweldig grappig kereltje is dat haha. Hij spreekt amper Engels maar alleen al op de manier hoe hij dingen verteld liggen we elke keer weer dubbel. Gelukkig spreekt zijn vriendin wel erg goed Engels en met haar heb ik ook hele fijne gesprekken gehad. Haar kijk op het leven (geïnspireerd op het Hindoeïsme en Boeddhisme) trok mij erg aan en kon veel antwoorden bij haar krijgen. Zij gaat in gesprek met de klanten en zij tekent de tattoo ontwerpen uit voor King. De kans zit er heel erg dik in dat ik mijn Ganesha tattoo laat uitbreiden in deze shop. Helaas nu nog niet, want dan kan ik een week niet zwemmen en zonnebaden op het strand. Dat moeten we natuurlijk niet hebben!!!
Na een paar rum cola was het tijd om naar een bar te gaan en een pilsje te doen en een potje te biljarten. Gelukkig hadden wij die avond scooters gehuurd dus hoefden het hele eind niet te lopen haha. Na mister King te hebben ingemaakt en gezellig te hebben gezeten was het tijd om naar huis te rijden. Alleen konden wij onze guesthouse niet meer vinden haha. Blijkbaar waren we iets te ver doorgereden, want een groepje van 4 Thaise jongeren die buiten zaten zeiden dat we een klein stukje terug moesten. Dit groepje leek ons wel interessant (voornamelijk door de ontzettend grappige en heel erg duidelijk homo van het stel) dus besloten we eerst nog maar een biertje te nuttigen met hun. Prachtige mensen, die Thai!

Toen we thuiskwamen en ik de deur van mijn kamer opendeed lag Claudio (de vader) daar ineens, ik schrok mij kapot haha. Blijkbaar waren de sleutels op een of andere manier verwisseld en kon hij dus wel in mijn kamer komen, maar niet in hun eigen.
De volgende dag (vandaag) hebben we bij guesthouse Big Elk uitgecheckt en naar een andere guesthouse gereden waarvan de eigenaar Zwitsers is. Hier waren de goedkope kamers vol, maar kregen we elk een bungalow voor dezelfde prijs. Ideaal! Ik zit nu in een 4 persoons bungalow met koelkast, eigen badkamer met warme douche, tv en airco voor 300 baht (6,70 euro)

Vanmiddag zijn we lekker naar het strand geweest en hebben we daarna een fijne baguette gegeten. Nu even lekker in de bungalow chillen en vanavond om een hapje eten, misschien een drankje en waarschijnlijk vroeg op bed. Ik kan wel wennen aan het eilandleven hier!

  • 26 Februari 2014 - 10:05

    Sieta:

    Zo te lezen heb jij de tijd van je leven! En ik geniet van jouw blog...vooral doorgaan. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Chang Tai

Oane

Actief sinds 04 Feb. 2014
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 6847

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Half jaar Z.O. Azië met 'uitstapje' Australië

Landen bezocht: