Back in Chiang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Oane Vries - WaarBenJij.nu Back in Chiang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Oane Vries - WaarBenJij.nu

Back in Chiang Mai

Door: Oane de Vries

Blijf op de hoogte en volg Oane

22 Februari 2014 | Thailand, Bangkok

Tot nu toe was Pai toch echt wel het hoogtepunt van mijn reis. Heerlijke relaxte sfeer, mooie omgeving en heel veel geweldige mensen ontmoet. Zoals altijd komt ook aan dit moois een eind en het was weer tijd terug te reizen naar Chiang Mai. Hiervandaan hebben Mariëtte en ik besloten elk een kant op te gaan om ons eigen avontuur te gaan beleven. Gelukkig ben ik nog niet helemaal alleen want sinds onze aankomst in Chiang Mai (dinsdag 18 februari) trek ik nog min of meer samen op met Sarah en Marius, onze Noorse vrienden.

Met hun heb ik donderdag een ‘adventure trekking’ gedaan. We hebben de trekking geboekt via Julie’s Guesthouse. Hier verbleven wij de eerste keer toen we in Chiang Mai waren. Hier werden wij kwart over acht opgepikt in een half open truck, waarna wij naar een lokale ‘Hill Tribe Village’ werden gereden. Het was erg mooi om te zien, maar wij kregen sterk de indruk dat de lokale Thaise bevolking hier in traditionele kleding werden gestoken en werden betaald om zich voor te doen als een traditionele Long Neck stam. Ondanks dat was het prachtig om te zien en heb ik mooie plaatjes kunnen schieten, die ik snel op Facebook zal plaatsen.
Hierna werden wij naar de Orchid & Butterfly Farm gereden waar we een kijkje konden nemen. Lachwekkend vind ik niet echt het goeie woord, maar dit hadden ze wat ons betreft er wel uit mogen laten haha. Bij binnenkomst moest je eerst uiteraard langs kraampjes lopen waar je orchideeën broches en kettinkjes kon kopen. Daarna kon je een paadje lopen die je langs de orchideeën bracht die er werden gekweekt. Al met al was je binnen 5 minuten uitgewandeld. Oke, 10 minuten misschien. Maar dat is dan inclusief een kleine kas waar tussen de 5 en 10 vlindertjes rondfladderen die niet veel anders waren dan de vlinders die wij in Holland gewend zijn. Zoals ze hier in Thailand zeggen: Same same, but different.

Na dit onvergetelijke avontuur werden wij naar het plekje gereden waar wij zouden lunchen en op olifanten zouden gaan rijden. Dit was ongeveer een uurtje rijden. Bij aankomst kreeg iedereen Pad Thai voorgeschoteld. Pad Thai is het meest bekende Thaise gerecht bestaande uit gebakken noodels, groentes en keuze uit tofu, kip of varkensvlees. Heerlijk! Na de lunch was het tijd om te gaan rijden op olifanten. Hier heb ik heel erg lang over nagedacht en getwijfeld, omdat op veel plekken in Thailand de beesten gewoon niet goed worden behandeld en zelfs worden mishandeld. Hiermee bedoel ik het type opvoeding (bestraffing ipv beloning) en de eindeloze uren die de olifanten moeten maken met 2 of soms 3 mensen op hun rug. Olifanten zijn lastige dieren om te temmen en, als je ze op een bestraffende manier wilt leren luisteren, hebben ze een erg harde hand nodig willen ze luisteren. Na lang wikken en wegen heeft het meisje van Julie’s Guesthouse ons overgehaald om dit toch te gaan doen. Zij beweerde dat op deze plek de olifanten maar voor een gedeelte van de dag worden gebruikt voor toerisme en ze daar verder vrij leven. Uiteindelijk heeft dit voor een geweldige ervaring gezorgd, geweldig deze prachtige beesten van zo dichtbij mee te maken en op te rijden. De enige mensen waar wij een beetje een klik mee hadden was een Canadese gezin. Ik ging met de dochter mee op een olifant. Zij was met haar ouders twee weken in Thailand en zij was erg blij even verlost te zijn van haar ouders haha. Onze olifant bleek nogal koppig te zijn want hij of zij was niet vooruit te branden haha. Uiteindelijk hebben wij wel twee keer zo lang gereden dan de rest van de groep. Tijdens onze rit liep een klein olifantje telkens om ons heen en met ons mee. Waarschijnlijk was onze olifant de moeder van dit kleintje, hij wilde telkens naar haar toe. De mahout (persoonlijke opvoeder van de olifant) liet dit niet toe en joeg hem telkens was. Erg zielig om te zien, maar ook wel weer grappig. Hij kwam telkens weer terug haha.

Na deze mooie ervaring gingen we een uur hiken in de jungle richting een waterval. Heerlijk een uur lang door de natuur wandelen op kleine, soms er stijle, paadjes om vervolgens een heerlijk frisse duik te nemen bij de waterval.

Hierna gingen we een klein stukje rijden om vervolgens te gaan raften op de rivier. Onze gids vroeg of er ook iemand op het dak wilde zitten tijdens dit ritje en dat liet ik mij geen twee keer zeggen natuurlijk haha. Samen met de Canadese vader klommen we op de truck en genoten we van het uitzicht, de wind en de locals die ons allemaal vriendelijk toelachten en begroetten. Eenmaal aangekomen gingen we in twee groepjes van vijf raften op de rivier. Dit was best leuk om te doen, maar het mocht wel een tikkeltje spannender vonden wij. Het laatste stukje zouden we op een bamboeboot afleggen, wat nog geen 100 meter bleek te zijn. De helft van de tijd zaten we ook vast aan de bodem. Een beetje overbodig haha.

Daarna werden we weer bij onze guesthouse gedropt. Al met al een leuke dag!

De volgende dag ging eigenlijk voorbij zonder iets bijzonders te hebben gedaan. We moesten voor 12 uur uitchecken om vervolgens tot 8 uur te wachten tot we werden opgepikt voor de nachtbus richting Bangkok. Gelukkig mochten wij onze backpacks achterlaten. Wij hebben die middag nog wat van Chiang Mai verkend en een Tuk Tuk ons een uur laten rondrijden door de stad. Daarna hebben we een FRIKANDEL SPECIAAL MET FRIETJES gehad in een restaurant die blijkbaar een Nederlandse eigenaar had! Hemels!

De nachtbus richting Bangkok van afgelopen nacht viel uiteindelijk reuze mee, alhoewel ik niet het gevoel heb zoveel te hebben geslapen. Het is een tocht van zo’n 12/13 uren, maar het vloog voorbij dus ik moet de nodige uurtjes hebben gepakt. Daarna heb ik samen met een Chileens stelletje en een Zwitsers meisje een taxi gepakt richting het fameuze Kao San Road. Hier verblijf ik een nacht. Kao San Road moet het backpackers mekka van Thailand zijn en dit wil ik gewoon eens meegemaakt hebben. Mijn eerste indruk is echter niet al te positief, ik snak denk ik echt naar wat rust en STRAND! Na dit blogje gepost te hebben zal ik dan ook meteen plannen maken, waarschijnlijk al vanaf morgen.

Tot zover Oane, reporting from Thailand. Peace out!

  • 22 Februari 2014 - 13:53

    Johannes:

    Klinkt allemaal goed oane! Zo te horen is een half jaar daar al bijna te kort haha

  • 22 Februari 2014 - 19:33

    Nynke:

    Hoi,avonturier.Wat hast al wer in soad belibbe,
    super.
    Soest hjir ek in kear in foto opsette kinne?
    ik haw gjin facebook.
    Groetnis en in goeie reis tawinske fan,
    tante nynke.

  • 24 Februari 2014 - 09:46

    Reitske:

    Hoi oane alles goed bij dij lese ik wol al heel wat beleeft.
    Oan de fotos te sjen ek een prachtige natuur
    Geniet nog mar goed fan olles en ik sjoch ut nei dien neie belevenis verhaal .
    Groetsjes t reitske

  • 24 Februari 2014 - 13:17

    Oane De Vries:

    Ik zal kijken of ik mijn foto's ook ergens anders op kan zetten. Ik zal dan een link plaatsen bij mijn blogs. Hier op WaarBenJij.nu kan je maar een x aantal foto's uploaden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Oane

Actief sinds 04 Feb. 2014
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 6844

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Half jaar Z.O. Azië met 'uitstapje' Australië

Landen bezocht: